ІCТОРИЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ ЗАПРОШУЄ НА НАВЧАННЯ!

ОГОЛОШЕННЯ


viber 2023 11 20 17 24 20 361 1 

 


viber 2023 11 20 17 24 20 361 1 

50

КОМПЕТЕНТНІСНА ПАРАДИГМА СУЧАСНОЇ ОСВІТИ: ПРАКТИЧНІ ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ

    Нашій країні не звикати жити і працювати в умовах реформ і різноманітних нововведень. Але масштаби змін, заявлених у Концепції Нової української школи та законі «Про освіту» вимагають реальної консолідації зусиль педагогічної спільноти: науковців Академії педагогічних наук, викладачів педагогічних університетів, творчих вчителів, зацікавленої громадськості.
   Тому сьогоднішній науково-методичний семінар, який відбувся в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини, є одним із прикладів усвідомлення концептуальних завдань національної освіти, оскільки виступає платформою для обміну думками щодо головних її проблем в цілому та шляхів реалізації інновацій у шкільній суспільствознавчій освіті зокрема.
 
   Приємно, що ініціатором такого шанованого зібрання став відділ суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України у такому складі: Пометун Олена Іванівна, д. п. н., професор, головний науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України, член-кореспондент НАПН України; Гупан Нестор Миколайович, д. п. н., професор, головний науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України; Ремех Тетяна Олексіївна, к. п. н., завідувач відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України; Кришмарел Вікторія Юріївна, к. філос. н., старший науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України; Малієнко Юлія Борисівна, к. п. н., старший науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України.
  Колектив лабораторії працює над актуальними проблемами змісту суспільствознавчої освіти (історії, правознавства, основ філософії, громадянознавства), методів і технологій навчання.
   Базою проведення науково-методичного заходу виступив історичний факультет Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини у такому складі: Карасевич Анатолій Олександрович, професор, декан історичного факультету, Заслужений працівник освіти України; Кривошея Ігор Іванович – професор, завідувач кафедри всесвітньої Історії та методик викладання; Кривошея Ірина Іванівна, д. і. н., професор; Горохівський Петро Іванович, к.п.н., доцент; Гордієнко Галина Миколаївна – к. і. н., доцент; Гордієнко В’ячеслав Володимирович, к. і. н., доцент; Голобородько Валентина Михайлівна, к. і. н., доцент; Чабанюк Владислав Васильович, викладач кафедри всесвітньої історії та методик навчання, директор Державного історико-культурного заповідника «Трипільська культура»; заступник декана з педагогічної практики, к. п. н., доцент Возна Зоя Олександрівна, як координатор зі сторони історичного факультету; Опацький Ігор Юрійович, аспірант і викладач кафедри історії України, заступник декана з профорієнтаційної роботи; Устенко Альона Анатоліївна, викладач кафедри всесвітньої історії та методик навчання, заступник декана з міжнародної діяльності.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
   У роботі семінару взяли активну участь учителі історії України, правознавства шкіл міста та студенти четвертого курсу історичного факультету. 
 Опорною базою обрано історичний факультет не випадково. По-перше, для викладачів факультету кваліфікаційна підготовка майбутнього учителя історії та суспільствознавчих дисциплін є пріоритетною; по-друге, факультет готовий до прийняття конструктивної критики системи підготовки вчителя у руслі Концепції Нової української школи та закону «Про освіту»; по-третє, на факультеті працює потужна когорта викладачів, які мають достатній стаж роботи у шкільних колективах. Вони досконало знають вимоги до креативного і компетентного впровадження вимог Концепції Нової української школи. А проблем, які потрібно піднімати у шкільній освіті уже сьогодні накопичилося достатньо.
   Для прикладу, слід привести слова міністра освіти України Лілії Гриневич: «У нас сьогодні лишилася архаїчна модель педагогічної освіти, яка наших вчителів забезпечує затеоретизованими знаннями, але не дає їм сучасних інструментів для роботи з дітьми. Коли ці вчителі приходять до школи, то їм надзвичайно складно, особливо з сьогоднішніми сучасними дітьми. […] Найважче проводити зміни в середовищі педагогічних університетів, які орієнтовані на минуле і продовжують транслювати старі методи навчання. Поки, що вони надто відірвані від життя середньої школи».
  Історичний факультет уже сьогодні досить послідовно і цілеспрямовано працює над цими проблемами. Особливо це помітно при підготовці студентів до їх першої педагогічної практики у школі, де вони мають спробувати самостійний хліб вчителя. З ними працюють їх керівники-історики, а також методисти з кафедр педагогіки і психології. Дуже цікаво проходять підсумкові звітні конференції. Подобається відверта розмова після практики з обговоренням результатів і перспектив.
 
 
22119200 808936252600469 1004287126 n
 
  У своєму виступі декан факультету Карасевич А.О. наголосив на наступному: «Багато з чим погоджуюсь з міністром освіти України Лілею Гриневич. Як політолог, знаю досить негативну практику формування освітніх орієнтацій в районах України, які загарбані нині Росією. Ми програли в тих районах щодо інформаційної освіти серед місцевого населення якраз із позиції креативності.
  Я переконаний в тому, що усіх нас, учасників науково-методичного семінару, хто працює над забезпеченням єдності у системі «Учитель – зміст освіти – учень», хвилюють такі питання:
- Як адаптувати зміст освіти до глобальних викликів сучасності?
- Як змінити консерватизм мислення у системі підготовки учителя?
- Як навчити дітей вирішувати складні проблеми, критично мислити, мати високий індекс знань і креативності?
- Врешті, як виконати завдання трансформування школи знань у школу компетентності?
 
  Саме така формула нової школи робить актуальним наш науковий семінар, тема якого: «Компетентнісна парадигма сучасної освіти: практичні шляхи реалізації»
  Від імені ректора університету проф. Безлюдного Олександра Івановича декан історичного факультету проф. Карасевич А.О. привітав усіх учасників науково-практичного семінару, побажав плідної роботи і головне, щоб сьогоднішня зустріч стала традиційною в галузі креативного оволодіння суспільствознавчими проблемами як студентів, так і викладачів.