ІCТОРИЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ ЗАПРОШУЄ НА НАВЧАННЯ!

ОГОЛОШЕННЯ


Blue333 

50

Підсумки виробничої практики ОС «Бакалавр»

Проведення педагогічної практики  в умовах карантину є новою освітньою реальністю та водночас викликом як для викладачів, так і для здобувачів вищої освіти, майбутніх учителів. За даними ЮНЕСКО на 28 квітня 2020 року закриття шкіл та університетів на карантин вплинуло  в Україні на 7 млн. учнів та студентів, що в свою чергу зробило  актуальною дистанційну форму навчання.  Тому перед здобувачами вищої освіти І (бакалаврського) рівня вищої освіти 4 курсу історичного факультету, які навчаються за спеціальністю 032 Історія та археологія і 014.03 Середня освіта (Історія) денної та заочної форм навчання, постало непросте завдання – виконати програму практики, яке вони долали  у нових  виробничих умовах з 01 лютого по 14 березня 2021 року.

зображення viber 2021 03 23 13 08 39

 Здобутки та виклики практики 2021 року стали предметом обговорення на конференції, яка відбулася на історичному факультеті 23 березня. 

В умовах дистанційної роботи здобувачі вищої освіти виконали поставлені керівниками практики та стейкхолдерами такі завдання:

-   Ознайомилися з навчальним закладом, досвідом та режимом його роботи, адміністрацією, учителем історії /правознавства /географії класним керівником, учнями закріпленого на час практики класу.

-   Визначили можливості методичного та навчального ресурсу кабінету історії /правознавства /географії, бібліотеки.

-   Ознайомилися та опрацювали календарно-тематичні плани учителів, план виховної роботи класного керівника.

-   Склали індивідуальний план роботи та узгодили його з учителем історії /правознавства /географії, класним керівником, груповим керівником та методистами практики.

-   Вивчали досвід роботи вчителя історії /правознавства /географії та класного керівника.

-   Опановували алгоритм підготовки до навчального заняття в 5-9 класах з урахуванням дидактичних вимог основної школи.

-   Укладали плани-конспекти залікових занять з історії України, всесвітньої історії для учнів основної школи.

- Згідно плану виховної роботи класного керівника розробили сценарії виховних заходів та виховних годин.

- Підготували тематичні презентації до залікових уроків з історії України, всесвітньої історії /правознавства /географії та виховних заходів.

0 02 0a 038d07c4456069f28c05d7cb0ddde72545a0818b7cd6a1c914e417b056f67ec0 ec52fe4d

Більшість студентів за час проходження практики продемонстрували самостійність і компетентність у підготовці уроків та позакласних заходів. Вся документація, необхідна для практики і звіту, була ними оформлена і вчасно здана на перевірку, яка засвідчила достатній рівень їхніх знань з історії /правознавства /географії та методик  навчання в школі.

0 02 0a 1633aeae09c8f0a4d80284c595f62e36dd0174ad15244120d36bff4eed95903e 46bb4252

Найкраще справились із завданнями виробничої практики студенти:  Рожнов С., Бензюк Д., Марченко С., Доценко М., Ткачова В, Колоколенко Я., Толмачова Д., Бондаренко А., Брижак В., Гоменюк Ю., Клишкін М., Назаренко В., Січкарова К., Скоробогач Ю., Павліченко К., Кушнір О., Манзик Ю., Безніс В., Бернацький Я., Приходько Ю., Яшин В.

0 02 0a c0b54f8227df16a381d9cd7f84d7e4b37a168e2849b2c3da26504787d7821927 6dbcf850

Крім предметно-методичних умінь, звіти студентів та аналіз перебігу практики керівниками засвідчили набуття студентами компетенцій, які є обов’язковими для учителів у XXI  столітті, а саме: уміння навчатися, пояснювати складні речі просто, мислити системно  й аналітично, доводити справу до кінця, проводити ефективну комунікацію, вміти працювати автономно, бути проактивними, вміти працювати над проблемами та упущеними можливостями.

зображення viber 2021 03 23 20 06 50

Серед недоліків дистанційного навчання студенти назвали брак  «живого» спілкування,  проблеми організації контролю та технічну непридатність існуючих можливостей до одночасної участі учасників онлайн. Очевидним стає завдання  навчання  здобувачів вищої освіти методики дистанційного навчання та вдосконалення цифрової компетентності майбутніх учителів історії, географії та суспільних дисциплін.

 Ці виклики ніяк не применшують здобутки студентів, які пройшли першу виробничу практику в школі. Саме тому вони і отримали багато вітань від декана факультету професора А. О. Карасевича, керівника практики на  історичному факультеті доцента В.М. Голобородько, керівників та методистів практики від кафедр університету: професорів Горохівського П.І. та Браславської ОВ., доцентів Возної З.О., Гордієнко Г.М., Фицик Л.А., Перепелюк Т.Д., Резніченко І.Г., Харченко Н.А., Запорожець Л.М. та Козак О.Ю.,  які забезпечували педагогічний супровід.

Головний здобуток практики – це досвід,  а він, як каже відомий латинський вислів «Usus est optimus magister» – найкращий вчитель.

зображення viber 2021 03 23 20 06 49