Відкрите заняття викладача кафедри Історії України

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

   24 квітня 2017 р. відбулося відкрите семінарське заняття викладача кафедри історії України Ігоря Опацького з дисципліни «історія України» на тему: «Опозиційних рух та культура України в період загострення кризи радянської системи». Під час семінару були розглянуті такі питання:
 - Активізація опозиційного руху в УРСР. Українська гельсінська група.
 - Кримськотатарський національний рух
 - Культура та духовне життя.
    У процесі розгляду теоретичних питань було розкрито причини активізації опозиційного руху наприкінці 1960-х – у 1970-ті рр. Особливу увагу на семінарі було приділено боротьбі членів Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (Української гельсінської групи) проти порушень комуністичним режимом прав людини та їх внесок у боротьбу за незалежність України. Студенти під час заняття удосконалювали вміння висловлювати та послідовно відстоювати власні думки; з'ясували які питання піднімали правозахисники УГГ та яким чином поширювали інформацію про тоталітарну систему в СРСР. Для аргументування та посилення своєї думки використовувалися численні графічні опори: інфографіки, структурні схеми і таблиці, підбірка тематичних відеоматеріалів з фрагментами виступів членів УГГ та ін.
    Не менш продуктивною була робота над аналізом кримськотатарського національного руху за повернення на Батьківщину. Через призму біографій Джеппара Акимова, Мустафи Джемілєва, Мамеді Чабанова та генерала Петра Григоренка було розглянуто складність боротьби за реабілітацію кримськотатарського народу.

14

      

15        
   Під час заняття було охарактеризовано основні здобутки української культури цього періоду та її творців: Івана Дзюби, Василя Стуса, Леоніда Бикова, Івана Миколайчука, Сергія Параджанова, Євгенії Мирошниченко, Анатолія Солов'яненка, Миколи Амосова, Олега Антонова та ін. Цікавим досвідом стало використання елементів сугестопедичного навчання при ознайомленні з основними здобутками української естради: прослуховування фрагментів пісень «Червона рута», «Водограй», «Балада про мальви», «У долі своя весна» Володимира Івасюка та «Пісні про вчительку», «Київського вальсу», «Пісні про рушник (рідна мати моя)» Платона Майбороди.
    Узагальнення отриманих знань відбулося з використанням методичних прийомів «Кола Вена», сенкан та суперечки рядів.